Aktuelno

Dani medijske i informacijske pismenosti

 

06.11.2024 21:20
Slika
 
U sklopu obilježavanja Dana medijske i informacijske pismenosti zabilježili smo izjave naših učenika na temu "Dobre i loše strane interneta". Ovaj vrijedan materijal zabiljezile su nastavnice Nadina Biščić i Sabina Isabegović.
Prema izjavama čelnika Centara Civilnih Inicijativa „Zajedničkim radom i razumijevanjem važnosti medijske pismenosti, možemo stvoriti društvo koje je otporno na dezinformacije i sposobno da prepozna istinu.“ Kroz projekt "Borba protiv dezinformacija na Zapadnom Balkanu", pokrenut je niz aktivnosti s ciljem jačanja otpornosti na manipulacije i promocije medijske pismenosti, posebno među mladima. Tuzlanski kanton napravio je važan iskorak. Izrađen je priručnik „Medijska i informacijska pismenost – ideje za rad u školi“, a u školama su održana ogledna predavanja koja su pokazala praktične primjene priručnika u nastavi.
Medijska i informacijska pismenost (eng. Media and Information Literacy) – MIP / MIL – odnosi se na suštinski važne kompetencije (znanje, vještine i stavove) koje građanima omogućavaju da se djelotvorno odnose prema medijima i drugim snabdjevačima informacijama, i da razvijaju kritičko mišljenje i vještine cjeloživotog učenja da bi se socijalizovali i postali aktivni građani.
Shvaćena kao složen koncept, medijska i informacijska pismenost obuhvata znanje, vještine i stavove koji omogućavaju građanima da:
- razumiju ulogu i funkcije medija i drugih dobavljača informacija u demokratskim društvima
- razumiju uslove pod kojima se te funkcije mogu realizovati
- prepoznaju i izraze potrebu za informacijama
- pronađu i pristupe relevantnim informacijama
- kritički vrednuju informacije i sadržaje koje pružaju mediji i ostali dobavljači informacija, uključujući one na Internetu, u smislu nadležnosti, vjerodostojnosti i aktuelne namjene
- preuzimaju i organizuju informativni i medijski sadržaj
- sintetizuju ili rade na idejama koje su preuzeli iz sadržaja
- saopšte svoje shvatanje kreiranog znanja publici ili čitalištu u odgovarajućem obliku, na odgovarajućem medijumu i na etički i odgovoran način
- primijene svoje IKT vještine da bi baratali informacijama i proizveli korisnički sadržaj
- pristupe radu sa medijima i ostalim dobavljačima informacija, uključujući one na Internetu, u cilju samoizražavanja, slobode izražavanja, interkulturalnog dijaloga i demokratskog učešća.
(Fakultet političkih nauka, Univerzitet u Sarajevu)
0 0
© 2024 brcanskamalta.skolatk.edu.ba. Napravljeno sa mojWeb 2.10.5 | LEFTOR